7 czerwca 2021 Udostępnij

Czy można jeść owoce bez ograniczeń?

Wiele osób zastanawia się, czy można zyskać na wadze, jedząc owoce. Odpowiedź jest prosta — jeśli przekroczymy nasze codzienne zapotrzebowanie na kalorie, to niezależnie od tego, czy jemy czekoladę, czy owoce, to nadmiar kalorii odłożymy w postaci tkanki tłuszczowej. Owoce są oczywiście zdrowe, ale zawierają także dużo cukrów prostych, co już nie jest dobre dla naszego organizmu. Uwagę i umiar należy zachowywać także w przypadku owoców, które nie mają wielu kalorii. Dlaczego?

Umiar jest najważniejszy nawet w święto owoców

Codziennie widzimy gdzieś informacje, że codziennie powinniśmy jeść warzywa i owoce. Są one uważane za powszechnie zdrowe, więc wiele osób myśli, że można je jeść bez końca. Czy tak jednak jest? Niestety nie. Cukry proste, które znajdują się w owocach, bardzo szybko wchłaniane są przez naszą krew. To prowadzi zaś do tego, że nasza trzustka wydziela ogromne ilości insuliny, by obniżyć stężenie cukru we krwi. Jeśli nasz organizm często musi radzić sobie z takimi skokami insuliny, to może prędzej czy później zafundować nam insulinoodporność. Oczywiście w przypadku sportowców jest trochę inaczej. Oni wykorzystują węglowodany jako źródło energii po treningach, zwłaszcza tych intensywnych. Niemniej nie należy przesadzać z ilością owoców w naszej diecie. Uwagę temu powinny przede wszystkim poświęcać osoby, które muszą walczyć z cukrzycą. Sprawdź promocje na owoce w Biedronka gazetka.

Jeśli lubimy owoce zawierające dużo cukru i często po nie sięgamy, to wystarczy nam 300g owoców dziennie. Jeśli preferujemy te, które cukru mają mniej, możemy zjeść ich nawet do pół kilograma. Owoców nie można jeść jako deser, ponieważ będą zalegiwać w żołądku i fermentować, a to doprowadzić może do powstania stanów zapalnych jelit i gazów.