27 kwietnia 2021 Udostępnij

Lokalne pozycjonowanie - szansa nawet dla niewielkich firm

Spośród wielu technik i metod pozycjonowania niewątpliwie na uwagę zasługuje pozycjonowanie lokalne. Jest to bowiem jeden ze skuteczniejszych sposobów na wypozycjonowanie witryny. Na czym konkretnie polega i do kogo jest skierowany?

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Zadaniem pozycjonowania lokalnego jest zwiększenie widoczności danej witryny w wynikach wyszukiwaniach popularnych serwisów (takich jak Google, Yahoo itp). Lokalne SEO nie bierze jednak za cel wysokich pozycji w skali całego kraju, ale jedynie w odniesieniu do konkretnej, bardzo precyzyjnie wskazanej lokalizacji. Współczesne techniki pozycjonowania lokalnego są w stanie zawęzić targetowane grono odbiorców do mieszkańców konkretnego miasta, a nawet dzielnicy – w przypadku większych miejscowości. Lokalne pozycjonowanie stron wykorzystuje narzędzia SEO on-site, jak i off-site, a także dane lokalizacyjne, zdobyte przy wykorzystaniu satelit GPS czy adresu IP użytkownika.

Kto powinien rozważyć pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne będzie dobrym wyborem przede wszystkim dla właścicieli średniej oraz małej wielkości firm, sklepów osiedlowych czy nowych na rynku przedsiębiorstw, zmagających się z ogromną konkurencją. W przypadku mniejszych, turystycznych miejscowości, odpowiednie techniki lokalnego SEO mogą być kluczem do wysunięcia się przedsiębiorstwa przed konkurencję i dominacji lokalnego rynku. Lokalne pozycjonowanie stron powinien rozważyć każdy, kto prowadzi działalność na ściśle określonym obszarze i dla kogo tradycyjna kampania SEO mija się z celem. Ostatecznie bowiem, ogólnokrajowe rozwiązania SEO potrafią być dość kosztowne – w przypadku niewielkich firm w sposób wręcz nieproporcjonalny do zakładanych zysków. Pozycjonowanie lokalne generuje wysokie współczynniki konwersji, jednak ruch pochodzi od lokalnych użytkowników, co zazwyczaj w znaczący sposób podnosi również rzeczywiste zainteresowanie usługami danej firmy.

Jak wziąć się za pozycjonowanie stron pod określoną lokalizację?

Kluczowe będzie dobranie odpowiedniej strategii działań SEO. Konieczne będzie przygotowanie odpowiednich tagów, przyjaznych wyszukiwarkom tytułów stron oraz ich opisów. Zadbać należy również o odpowiednie natężenie słów kluczowych w tekście, a także linkowanie, także to wewnętrzne (w ramach jednego serwisu, czyli np.: z jednego artykułu do drugiego). Wszystko musi być jednak precyzyjnie obliczone i ustalone, dlatego za pozycjonowanie lokalne powinna odpowiadać doświadczona firma zajmująca się optymalizacją SEO, taka jak https://www.pozycjonowanieibif.pl/. Pomoże ona dobrać odpowiednie narzędzia, rozpocząć kampanię i prowadzić ją w sposób skuteczny oraz gwarantujący regularny przyrost zainteresowania. Tylko prawidłowo prowadzone pozycjonowanie stron daje szansę na rozwój.