28 listopada 2019 Udostępnij

E-commerce - bezpieczne pakowanie przesyłek

Sprzedaż na odległość to znak dzisiejszych czasów. Coraz więcej osób decyduje się na zakupy w sieci. Co istotne, są to nie tylko osoby młode, ale ludzie z różnych grup wiekowych. Przez internet kupują odzież, sprzęt AGD, meble, a nawet żywność. Zmiana sposobu sprzedaży z biznesu stacjonarnego na e-commerce wiąże się koniecznością doboru właściwych opakowań, które zapewnią bezpieczeństwo przesyłek.

Satysfakcja kupujących w sklepie internetowym zależy nie tylko od jakości towaru, ale także tego, czy ten dotrze na miejsce docelowe w stanie niepogorszonym. Sprzedający powinien więc zadbać, by oferowane przez niego produkty były właściwie zabezpieczane na czas wysyłki. Dostosowane do konkretnego przedmiotu opakowanie powinno być dziś normą w każdym sklepie oferującym sprzedaż na odległość.

Szeroki wybór opakowań

Współcześnie na rynku dostępnych jest wiele rodzajów opakowań, które mogą zagwarantować bezpieczeństwo przesyłanych towarów. Kluczowy pozostaje wybór tych, które w konkretnym przypadku sprawdzą się najlepiej. Sprzedawcy internetowi, znając specyfikę swoich produktów, zazwyczaj doskonale wiedzą, które z nich należy wybrać. Jeśli jednak mają z tym kłopot, mogą skontaktować się z osobą z działu sprzedaży opakowań. E-hurtownia-opakowan.pl nie tylko dostarczy odpowiednie akcesoria do pakowania, ale wskaże też te, które z nich znajdą zastosowanie do zabezpieczania określonych przedmiotów.

Jednym z najczęściej stosowanych opakowań w branży e-commerce są kartonowe pudełka. Doskonale sprawdzają się do zabezpieczania różnych przedmiotów. Ogromną zaletę stanowi to, że są dostępne w różnych rozmiarach i wymiarach. Dzięki temu zabezpieczmy przy ich użyciu zarówno małe, jak i duże przedmioty.

W przypadku branży e-commerce nie można zapomnieć o roli, jaką spełnia solidna taśma pakowa. Zabezpieczenie przesyłki w taki sposób, by nie uległa przypadkowemu otwarciu w trakcie transportu, jest kluczowe dla zachowania jej bezpieczeństwa. Zgodnie z obecnie obowiązującym prawem kosztami uszkodzeń, jakie powstają w trakcie wysyłki, obarczani są zazwyczaj nie klienci, ale sprzedający. W ich dobrze pojętym interesie leży zatem wybór opakowań, które będą chronić przedmiot w najlepszy możliwy sposób.

Do właściwego zabezpieczenia przesyłanych produktów nie wystarczy jednak kartonowe pudełko oraz taśma do pakowania. Konieczne są również odpowiednie wypełniacze. Tych jest na rynku całkiem sporo. Należy więc wybrać te, które w konkretnym przypadku sprawdzą się najlepiej. Wielu sprzedawców decyduje się na zastosowanie folii bąbelkowej. Jej struktura pozwala zniwelować powstające podczas transportu wstrząsy i drgania. Przedmiot jest też chroniony przed uszkodzeniami mechanicznymi na skutek uderzeń, a także przed kurzem i wilgocią.

Do ochrony przesyłanych przedmiotów dobrze sprawdzają się poduszki powietrzne. Doskonale wypełniają puste przestrzenie pomiędzy pudełkiem a schowanym wewnątrz przedmiotem i amortyzują powstające w trakcie transportu wstrząsy. Ich zaletą jest minimalna waga, która tylko w nieznaczny sposób wpływa na ciężar całej przesyłki.

Innym rodzajem wypełniacza jest biodegradowalny skropak. Doskonale wypełnia wolne przestrzenie, chroniąc przedmiot przed wstrząsami i uszkodzeniami mechanicznymi. Jest praktyczny w użyciu i pozwala przesyłanym przedmiotom dotrzeć na miejsce docelowe w nienaruszonym stanie.

Wybór odpowiednich akcesoriów

Dla bezpieczeństwa przesyłek kluczowe pozostaje dostosowanie opakowania do konkretnego przedmiotu. Znaczenie ma tutaj nie tylko jego wielkość i kształt, ale również rodzaj i podatność na uszkodzenia. Szczególnej ochrony wymagają towary łatwo łamliwe i bardzo wrażliwe na drgania i wstrząsy. Można wśród nich wymienić porcelanę, szkło, elektronikę. Takie przedmioty warto chronić dodatkowo poprzez opisanie paczki: „Góra – dół”, „Ostrożnie” itd. Można też zastosować taśmy z nadrukiem: „Uwaga szkło”, „Ostrożnie – nie rzucać” itp.

Wybór odpowiedniego opakowania ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa przesyłach przedmiotów. Warto jednak pamiętać, że pośrednio wpływa też na wizerunek sprzedawcy oraz przywiązanie klientów do konkretnej marki. Pozostaje więc w branży e-commerce tym elementem biznesu, na którym nie warto oszczędzać.

Artykuł sponsorowany