15 maja 2017 Udostępnij

Witryna sklepowa: jak ją zaprojektować, by zwiększyć skuteczność sprzedaży?

O tym, że kupujemy oczami nie trzeba przekonywać chyba nikogo. Nawet na najlepszy produkt nie pozyskasz wielu chętnych, jeśli nie będzie on miał właściwej oprawy. A mając na myśli oprawę, mówimy również o witrynie sklepu. Od jej atrakcyjności zależy to, czy klient w ogóle zechce odwiedzić wnętrze.

Jak przyciągnąć klienta do sklepu? Co zrobić, by ekspozycja była wyrazista i kusząca, a jednocześnie pozwalała budować wizerunek marki? Jej zaprojektowanie może być kluczem do sukcesu – bez względu na to, czy stworzyłeś sieć sklepów, czy prowadzisz jeden nieduży punkt sprzedażowy. Nawet niewielkie zmiany mogą zwiększyć Twoją atrakcyjność na rynku.

Dlaczego witryna jest tak ważna?

Przede wszystkim – bo liczy się pierwsze wrażenie. Klient zbuduje je w swojej głowie dosłownie w ułamku sekundy. Tak niewiele masz czasu, by przekonać go, że warto poświęcić więcej uwagi Twojemu sklepowi. To witryna sklepowa, a więc szyba, za którą znajduje się wystawa jest pierwszym bezpośrednim punktem kontaktu. A że dziś konkurencja jest duża, nie możesz pozwolić sobie na jej zaniedbanie.

To nie wystarczy poinformować o promocjach i rabatach?

Rzeczywiście – komunikaty o obniżce cen to dobry wabik na klienta. Zwłaszcza w sklepach, które zajmują się sprzedażą artykułów spożywczych, kosmetyków, czy innych produktów „pierwszej potrzeby”. Ale cena nie zawsze jest decydująca i to nie zawsze ona jest pierwszym i jedynym czynnikiem, który zaważa na decyzji o zakupie. Sklep z elektroniką, naturalnymi kosmetykami, żywnością bio, perfumeria czy butik odzieżowy… to tylko kilka miejsc, w których wizerunek i tzw. vibe, a więc klimat przestrzeni są kluczowe. Witryna może stać się źródłem inspiracji – prezentując najnowsze trendy modowe, lub po prostu „fajnie” wyglądać i przyciągać niestandardowym designem, kierowanym do konkretnego targetu, a więc grupy docelowej.

Jakie elementy witryny sklepowej mają znaczenie?

Liczy się każdy detal: począwszy od oświetlenia, kształtu, kolorystyki i układu regałów czy postumentów, aż po stojaki, na których pojawią się (lub nie!) informacje o cenach, kończąc na wizualnej spójności z logo i innymi elementami marki. Jej projektowanie to prawdziwe szachy i egzamin ze znajomości psychologii sprzedaży oraz najnowszych trendów marketingowych.

Postawić na klasyczny design? Scenkę rodzajową w stylu retro? A może zupełnie szaloną dekorację, która wywołuje uśmiech i zachęca pozytywnym klimatem? Wszystko zależy od tego, jaka jest Twoja marka, co sprzedajesz, do jakiego klienta kierujesz swoje produkty. Jako że nie ma jednego, dobrego, uniwersalnego rozwiązania, nasuwa się pytanie: jak znaleźć własną drogę? Możesz postawić na współpracę ze specjalistami, którzy „znają się na rzeczy” i zadbają o stworzenie atrakcyjnej wystawy od A do Z. Zerknij np. na aranżacje i witryny od firmy Canvas – ich kreatywne realizacje znajdziesz w niemal każdej galerii handlowej w Polsce.

Jeśli wolisz niezależność, możesz pomyśleć i samodzielnie opracować koncepcję, a później zamówić gotowe elementy wyposażenia, które pomogą zrealizować projekt. Wszystko zależy od Ciebie!

 

Materiał partnera zewnętrznego