Witryna sklepowa: jak ją zaprojektować, by zwiększyć skuteczność sprzedaży?
O tym, że kupujemy oczami nie trzeba przekonywać chyba nikogo. Nawet na najlepszy produkt nie pozyskasz wielu chętnych, jeśli nie będzie on miał właściwej oprawy. A mając na myśli oprawę, mówimy również o witrynie sklepu. Od jej atrakcyjności zależy to, czy klient w ogóle zechce odwiedzić wnętrze.
Jak przyciągnąć klienta do sklepu? Co zrobić, by ekspozycja była wyrazista i kusząca, a jednocześnie pozwalała budować wizerunek marki? Jej zaprojektowanie może być kluczem do sukcesu – bez względu na to, czy stworzyłeś sieć sklepów, czy prowadzisz jeden nieduży punkt sprzedażowy. Nawet niewielkie zmiany mogą zwiększyć Twoją atrakcyjność na rynku.
Dlaczego witryna jest tak ważna?
Przede wszystkim – bo liczy się pierwsze wrażenie. Klient zbuduje je w swojej głowie dosłownie w ułamku sekundy. Tak niewiele masz czasu, by przekonać go, że warto poświęcić więcej uwagi Twojemu sklepowi. To witryna sklepowa, a więc szyba, za którą znajduje się wystawa jest pierwszym bezpośrednim punktem kontaktu. A że dziś konkurencja jest duża, nie możesz pozwolić sobie na jej zaniedbanie.
To nie wystarczy poinformować o promocjach i rabatach?
Rzeczywiście – komunikaty o obniżce cen to dobry wabik na klienta. Zwłaszcza w sklepach, które zajmują się sprzedażą artykułów spożywczych, kosmetyków, czy innych produktów „pierwszej potrzeby”. Ale cena nie zawsze jest decydująca i to nie zawsze ona jest pierwszym i jedynym czynnikiem, który zaważa na decyzji o zakupie. Sklep z elektroniką, naturalnymi kosmetykami, żywnością bio, perfumeria czy butik odzieżowy… to tylko kilka miejsc, w których wizerunek i tzw. vibe, a więc klimat przestrzeni są kluczowe. Witryna może stać się źródłem inspiracji – prezentując najnowsze trendy modowe, lub po prostu „fajnie” wyglądać i przyciągać niestandardowym designem, kierowanym do konkretnego targetu, a więc grupy docelowej.
Jakie elementy witryny sklepowej mają znaczenie?
Liczy się każdy detal: począwszy od oświetlenia, kształtu, kolorystyki i układu regałów czy postumentów, aż po stojaki, na których pojawią się (lub nie!) informacje o cenach, kończąc na wizualnej spójności z logo i innymi elementami marki. Jej projektowanie to prawdziwe szachy i egzamin ze znajomości psychologii sprzedaży oraz najnowszych trendów marketingowych.
Postawić na klasyczny design? Scenkę rodzajową w stylu retro? A może zupełnie szaloną dekorację, która wywołuje uśmiech i zachęca pozytywnym klimatem? Wszystko zależy od tego, jaka jest Twoja marka, co sprzedajesz, do jakiego klienta kierujesz swoje produkty. Jako że nie ma jednego, dobrego, uniwersalnego rozwiązania, nasuwa się pytanie: jak znaleźć własną drogę? Możesz postawić na współpracę ze specjalistami, którzy „znają się na rzeczy” i zadbają o stworzenie atrakcyjnej wystawy od A do Z. Zerknij np. na aranżacje i witryny od firmy Canvas – ich kreatywne realizacje znajdziesz w niemal każdej galerii handlowej w Polsce.
Jeśli wolisz niezależność, możesz pomyśleć i samodzielnie opracować koncepcję, a później zamówić gotowe elementy wyposażenia, które pomogą zrealizować projekt. Wszystko zależy od Ciebie!
Materiał partnera zewnętrznego
Zobacz również
Komentarze (0)
VJeżeli chcesz odświeżyć wygląd kostki brukowej przed Twoim domem i zabezpieczyć ją przed różnego typu zagrożeniami, możesz zrobić to w łatwy sposób, sięgając po impregnat do kostki brukowej. Czym powinien się wyróżniać taki środek i jak go aplikować? Poniżej znajdziesz...
Do jakich łazienek pasują kabiny walk-in?
VPrzemyślana aranżacja łazienki to jedna z najważniejszych kwestii podczas urządzania mieszkania. Jest to pomieszczenie, w którym funkcjonalność musi się łączyć z estetycznym designem. Warto wziąć pod uwagę również aktualne trendy. Od czego zacząć? Najlepiej od najważniejszych...
Nowoczesne ozdoby na ścianę do sypialni
VSypialnia to nasze prywatne sanktuarium, miejsce wytchnienia od codziennego zgiełku. Odpowiednio dobrane dekoracje ścienne mogą znacząco wpłynąć na atmosferę tego wnętrza, budując klimat sprzyjający relaksowi i odprężeniu. W tym artykule przyjrzymy się bliżej nowoczesnym ozdobom na...
Zostaw komentarz